Monday, January 17, 2011

tiada tajuk

yeay...yeay....
da 3 hari xbukak FACEBOOK...
berjaya kawal diri dan perasaan...
keep it...
x decide lagi bila nak berbuka ni...
hee~
elok2 bulan depan baru bukak...best jugak tue....

semalam sy menonton LA IKRA HA FIDDIN...
(tiada paksaan dalam Islam)
YA ALLAH MASYAALLAH...telemovie ni best gler...smpai skang terngiang2 lagi wajah Dr Edward ng Nurlia Taha...menangis xhengat sy tgk cter ni...smpai xleh tido smlm...sebab cter ni betul2 menusuk kalbu...dia xdapat memiliki gadis idamannya...tp dia hadiahkan hati buat gadis yg dicintai....
cinta menuntut pengorbanan...

Mengisahkan Sharifah Amani sebagai Lia/Norlia dan lakonan Zack X Factor sbg Dr Edward. La Iqra Ha Fiddin membawa maksud tiada paksaan dalam agama, mengisahkan seorang doktor yang baru berpindah ke sebuah kampung. Dr Edward telah jatuh cinta dengan Islam dan juga Norlia, anak tok Imam kat kampung tu. Cinta doktor Edward ni tak kesampaian apabila dia dibunuh oleh Samiri, orang kampung yang agak terpesong dan salah memperjuangkan Islam. Sebelum tu pun Norlia dah menolak cinta doktor tu sebab Norlia sedang menghidapi  barah hati yang kronik, dan tak boleh hidup lama,  jadi dia tak nak doktor tu kecewa.
Doktor tu sempat peluk Islam sebelum meninggal dan nama Islamnya Daud, dia menderma hati kepada Norlia. Dr Edward tidak sesekali meninggalkan Norlia kerana dia telah memberikan hatinya kepada Norlia buat selamanya..
pape pun ZACHERY mmg hensem gler..phewww~

google2...ada gambar ni je...dr oh bulan lak...tue...haiyaa....


lagu tema La Ikra Ha Fiddin
by Ayu Shita

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta


thumbs up!!
sob...sob