Friday, January 21, 2011

entry utk raja kora nesephia ho gaya

salam pembuka bicara...
~LETS DIY~
taraaa...
bagi memenuhi permintaan kamu...
saya tujukan khas entry ini buat PUAN NABILAH...
sebenarnya agak segan mahu tunjuk semua pakaian yg saya jahit...
jadi
DISINI
saya cme tunjuk yg kurang berkedut eh...sebab yg lain2 saya malas nak menggosok...
....gagaggaga...
untuk cardigen ni...nothing special bout it..
yang special sket pun...sebab dia boleh customize...
jadi lengan dan bodynya xde la smpai ketat melekat di tubuh...


 ini rupa luarannya..saya buat satu butang je...biar bila kte pkai dia terbuka bentuk V....ingat hari tue kalau ade mase nak g sulam kt bhagian kanan dia...nak buat huruf S...tp xsempat.. tergesa2...nak pakai g Sabah...hehehe..


ini rupa bahagian dalam...saje nak bagi nampak cool sket...kte kasik lapik atau alas bahagian dalam tue dengan apa kain2 yang kite rase suka...for me...i choose cotton...



ini gambaran dari sisi....
sori sy kurang pasti dengan material utama cardigen ni...tapi yang pasti ia ala2 kain coat..


err...ini...gmbar bahagian dalam...posisi belakang...di bahagian lengan, sengaja tidak di alaskan dengan kain cotton sebab nnti akan jadi tebal...menampakkan diri agak gempal jika dilakukan demikian...sekian.


ini maxi dress yg ditambah dengan aksesori butang...pd pendapat saya sungguh comel kalau butang tersebut memenuhi divider hitam tue...kalau dijahit secara berselerak mesti comel n cool gler kan..tapi apakan daya...xsabar nak pakai punya pasal...




yang ini mini kurung...


yang ini pulak blouse....material : cotton

jadi apa yang paling penting bila kita nak DIY??...
INI ADALAH PERKARA YANG TERRRPENTINGGG...
iaitu POLA
xde ni...senget la baju..


pola ni sy dapat hasil daripada memujuk rayu tukang jahit feverete sy...jadi, dia telah buat pola yang betul2 ikut ukuran saya...hanya perlu potong kain mengikut pola ini...jadi apa sahaja baju yang ingin dihasilkan akan menjadi...


Dear my fren, Raja Nabilah...nnti kalau balik ganu...meh la umah aku...bawak kertas minyak, copy pola ni...aku ade pola mini kurung, blouse ng skirt...
ada pola2 ni semua...nak buat ape pun BOLEH!!
yeah...DIY is FUN~

pssstt : sedang menikmati tart telur yang paling sedap dalam dunia.