Monday, March 14, 2011

teacher buat comeback


salam
ohhh blog
how i misssss u !!
its just like my first time now...writing on my blog.. im soooo excited 
since last month i cant blog due to cable problem
now its already settled...and the cable da pun dibenamkan dalam tanah
so...AWAS kepada pencuri kabel...beware...penduduk kg akan tanam anda hidup-hidup kalau cuba-cuba lagi nak curik..
PAHAM?
kepanasan yg berlaku secara tiba2..
hahahahahaa

now is school holidays..................im counting days...its about 9 days to rest and chill
how about my praktikum?
so far..i think im doing good...and maybe for the next-next week to come...i will improve myself...better and better...
insyaAllah..
i love my students...and now i missing them
student form 1 dengan cara mereka yg macam budak2...sgt huru hara...bila mengajar mereka..suka sungguh bagi contoh mengarut-ngarut...tp bila cikgu berdehem2 pndai pulak mereka jadi serius balik...seriously they are funny...bila cikgu cakap...tumpukan perhatian...mereka akan tgk cikgu smbil mata dibulatkan secara sengaja...xberkelip2 tgk cikgu....aisshhh nakal sungguh..dan aku? bila mereka buat macam tue terus berpusing ke belakang...menahan gelak... 

student form 4 pulak...dengan muka pening mereka 
kenape pening? pening dengan akaun...they said berbelit2...hahaha...biasa la tue...alah bisa tegal biasa...
tapi...bila mengajar alhamdulillah...yang boleh faham tue ramai..yang pening2 lalat tue adalah 2 3 kerat
teaching 4 An-Nur was bring me back to my past time
yang mana...aku dulu student kelas tue la...melihatkan bilangan student lelakinya yang 5 kerat tue lagi la mengingatkan aku mase zaman aku dulu...
student perempuan semua rajin2...lelaki mcm malas2 sket...
huhuhu...x ke lebih kurang sama...
?
buddies i miss u
nisah...pae....raja
masa berlalu dengan begitu pantas...dan kawan-kawan aku semuanya da berjaya...da ada karier sendiri...dan da ada kehidupan sendiri
tanpa disedari kami da kamceng hampir 10 tahun
kalau ada anak da darjah 4
hahahahaha
...............

bila da masuk alam ala-ala nak kerja ni...banyak la tugasan yang xpernah kita rase nak buat kita kena buat...
nak tau kerja ape...mase tyme dekat universiti dulu...kalau orang offer jadi emcee aku selalu tolak laju-laju...tanpa berfikir pnjang pun...
tapi skang bila da masuk sesuatu organisasi..dan bila ada event...dan bila masuk meeting...dapat agihan tugas...terpampang nama aku jadi juruhebah...aku terima dengan hati yg sangat terbuka...
pengalaman ni tau...juruhebah..."kejohanan olahraga sekolah"
hahaha..aku berduet dengan kak yan...
2 hari bertugas dipadang...melalak sana sini...
hasilnya...muka aku burn mengalahkan orang main sukan
tapi yang x bestnya...aku xdan nak snap gambar aku...
nasib baik la ada students yang memang kerja dia candid2 gmbar orang...
jadi merasa jugak la aku nak tgk gmbar aku jadi emcee...


hahahahaa...ini je gmbar yang ada...so credit la to invisible PG..
saya yang bertudung hijau lumut tue ye..
huhu


ni pulak tyme ikut rombongan berselawat...
sempena maulidur rasul...
banyak program yang sekolah anjur dalam 2 minggu lepas...tapi x berkesempatan nak amek gmbar ...
skang xrase rugi lagi...nnti bila da hbs praktikum ni...mesti aku rase terkesan...sebab "eh...xde pun gmbar aku ng budak-budak ni"..
lepas tue...nangis la tue...xde keje len..

.................

bukak sekolah nnti...i outstation k
huhuhu...xmasuk sekolah
sebabkan aku terlalu berbakat tyme kejohanan olahraga hari tue
hahahahhaha
aku dihantar oleh pihak sekolah untuk jadi pegawai kejohanan olahraga peringkat daerah dekat kompleks sukan gong badak...
seminggu berkampung disana
so tengoklah...hasilnya...aku yang 2 hari pun leh burn kalau seminggu pasti terus rentung
xpercaya....tengok saje la hasilnya nnti.
hahahahaha

...........chow...........

:: nak sambung beronggeng dengan abang dan adik...sementara masih ada waktu untuk diluangkan bersama-sama ::