Monday, May 2, 2011

bila sakit....panjang pula dia mengarang


yuhhuuuuuu
gaya orang happy dapat cuti menyapa...
hahahaha
oppss...bukan cuti peristiwa ke cuti am ke cuti apa
ini gaya orang sakit dapat MC rase girang gembira
dulu mase tyme duk UPSI memang sibuk..dan sakit pun selalu jugaklah datang menjengah...demam la..gastrik la...migrain la...macam-macam..campur dengan ngada-ngada lagi...Hahaha...
tapi..bila da berada di rumah ni...ini baru first tyme aku demam...smpai tahap dapat MC...yeay...yeay...dapat cuti 2 hari...kenapa aku gembira x macam orang demam...sebab aku demam tengah malam smpai ke tengahari...jadi tyme ni aku ok sket...boleh la aku buat apa yang patut...sementara segar dapat melangkah keluar dan bawak kereta...aku pegi lah klinik petang tadi...lepas balik sekolah..pegi dengan mama...semata sebab nak amek MC..esok memang bercadang xnak mengajar..sebab xlarat..bila da berjaya dapat MC selama 2 hari...Doc cakap aku kena infection kat tekak...selalu sangat la aku ni...kalu demam je...Doc cakap infection...hmmmm....bila dapat cuti ni...tiba-tiba badan segar pulak...siap balik umah...boleh sapu-sapu umah lagi....hehehe...tapi aku nak cuti sehari je...sebab kesian dekat remaja riang yang aku tinggalkan kat sekolah tue...nanti tergaru-garu kepala sebab terlalu "paham" bila nak menjawab soalan...hehehe..minggu depan dia orang da exam...dan minggu depan jugak aku da boleh jadi bujang senang duk bergoyang kaki pegi sekolah..(idea bernas timbul untuk menjahit manik..oke...tanduk da keluar)....wah cepatnya mase berlalu...tempoh latihan aku da nak tamat...ade lagi lebih kurang 2 minggu...sumpah aku akan rindu gila dekat remaja-remaja riang...aaaahhh...nanti la pikir...xlarat aku nak sedih-sedih...nanti x pasal-pasal naik lak darah aku...tambah satu penyakit lagi...kang susah...

hari ni...tahap kelegaan tinggi...walaupun mengajar dalam keadaan yang amat tidak sihat...sekali bukak mulut....air hidung asyik nak meleleh je...kepala lak rase bergegar-gegar aje...lutut goyang...lecturer pulak duk perhati dekat belakang...ape??? yess...lect aku datang observe hari ni...selesai la urusan observation aku dengan Dr Zahari..maceh Dr sebab janjikan aku sesuatu yang best...walaupun dia nmpak risau...sebab aku nmpak sangat tidak sihat tadi...tapi xpe la Dr...belom tahap boleh pengsan lagi...=)

Yang buat aku demam ialah..sebab aku x cukup rehat..Doc ni saje je cakap aku infection...xhabis-habis alasan infection.....badan saya penat la doc..dia meronta-ronta mintak rehat...kesian dia...last-last sekali memberontak la jadinya...(skang ni awak doctor ke saya?)....HAHAHAHA....nak dijadikan cerita....last week...dan week2 sebelumnya...aku memang buat keje x berhenti....dengan kerja-kerja sekolah yang mengalahkan budak sekolah yang perlu aku selesaikan...balik umah...menjalankan tanggungjawab sebagai anak..dan begitulah hari-hari yang seterusnya..memang penat...dan ternyata selama aku sihat...pernah jugak terpikir...aku ni macam robot...buat itu dan ini...tapi ternyata aku bukan! ..aku hanya manusia biasa...dan aku tahu...skang sudah klimaksnya...oh badan...aku bagi kau rehat mulai skang...jom kite bersenang lenang...kita bersusah payah sikit-sikit je eh....eh...heeee~

antara aktiviti minggu lepas...selain mengajar, menanda kertas dan menyiapkan ABM....adalah tugas menjayakan Minggu Kokurikulum...dengan bling-blingnya...sampai rasa nak tercekik urat kakiku...

Wah...aku bukak gerai jualan ye minggu lepas..bersama-sama kak yan...aku buat spagetti...tdo kol 12 bangun kol 4 pagi semata untuk masak benda alah ni...nebes jugak la...sebab aku jarang masak spagetti...kalau xsilap...masuk yang ini...baru kali yang ketiga...tup...tup terus jual...hahaha...nak tergelak pun ada...bese kalu kat umah...nak makan western..adik yang selalu masak...aku masak ala-ala kampung..siam-siam boleh la...sebab itu tekak aku....

"Mari...mari...beli spagetti...panas-panas"...memanjang...itu la ayat aku...HAHAHA

pantang nampak anak murid lalu...mesti aku paksa suh beli....HAHAHAHAHA


ini gerai jualan kami...cantik kan..comel kan...kan...kan...


the menus...can u imagine...spagetti jual harga rm2.50...xde jual kat mana-mana dalam Malaysia harga macam ni...harga da setaraf nasik lemak paru ni...ke nasik lemak paru mahal lagi?

okay...ini pamplet...nama menu xnak kalah eh...smpai panjang berjela...semua nak diletak...habis bercampur da menu pizza hut? KFC? secret recipe?..semua kte orang balun..asal name tue macam ala-ala barat tahap merah...HAHAHAHA

7 Paket San Remo Spagetti...habis ye....SOLD OUT


licin...SOLD OUT


tinggal sisa je...kesian...ramai yang xdan nak merasa...smpai...tertanya-tanya...cikgu...hbs da ke...cikgu lak selamba je jawab...hbs da...tapi bekas ni cikgu jual gak..kalu nak beli...ni je la cikgu leh jual...nak ke? grrrrr..sengal!


ok..ok...da la tue...tau da...habis terjual...cukup-cukup la amek gambar....orang paham da...HAHAHA...happy sebenarnya...sebab puas...berbaloi rasenya berpenat lelah dari aktiviti mencari barang dengan kak yan dekat mydin smpai la hari kejadian yang x cukup tido...

oke2...nak dijadikan cerita...pagi bukak gerai...petang ke tapak perkhemahan...gila x gila ini la yang aku lalui....penat...rase macam nak tersangkut dekat divider jalan...sebab ulang alik...dari sekolah, rumah dan tapak perkhemahan..selama 3 hari..
apa yang paling memenatkan...kelas still kena attend eh...maksudnya still kena mengajar...
jadinya kalau ada kelas kena gerak dari tapak perkhemahan la...
then balik semula ke camp site
mak oiiii
 mencabar betul..
mase tue aku penat tahap cipan
!!!!!!

nak tau apa tugas aku kat tapak perkhemahan.??
aku jadi Pen Kem Komanden
mula-mula
aku pun xpaham apa yang perlu aku buat dengan jawatan yang macam ala-ala jeneral ni
last-last sekali paham da
aku kena jerkah sana jerkah sini
denda sana denda sini
arahan sana arahan sini
dan yang paling penting
kena tido sana la...dalam khemah....kusssss semangat aku
da nampak garang ni..mesti la kena berani tido dalam khemah
kang buat malu company je
sebab aku memang sebenarnya seorang yang terlalu "BERANI"...
tiba-tiba teringat peristiwa di Sabah...
GRRR..ngeri...

the camp site
sonok babe...serius!!






panjang cter aku....kalau aku sihat pun rasenya...cter ni xde la panjang smpai macam ni...happy sangat kot..sebab dapat cuti esok...HAHAHAHA...alkisahnya dari awal tadi nak cter macam mana smpai aku boleh demam...itu sahaja...x sangka jadi panjang berjela rupa ini...
OKE...OKE...CUKUP-CUKUP
XLARAT DA!!!..
Ya Allah...semoga kau ringankan sedikit demamku pada malam ini...semoga aku boleh tido Ya Allah
~ Aminnnnn ~


tamat