Sunday, May 15, 2011

im going to London =)



praktikalku hampir selesai
hanya tinggal beberapa hari lagi...pengajianku akan khatam disini
esok hari guru
"SELAMAT HARI GURU" diucapkan kepada semua guru dan diriku sendiri
pertama kali aku akan menyambut hari guru sebagai seorang cikgu dan bukan lagi pelajar 
terus terang aku cakap...aku teruja menantikan hari esok...
bukan menantikan hadiah besar...kad ucapan dan sebagainya
tapi aku mengharapkan ucapan dari anak-anak didikku
bagiku itu sudah memadai...
sebab lepas daripada minggu ini...aku tidak akan bergelar cikgu lagi
ntah selepas ini rezeki aku dimana...hanya tuhan yang tahu...
aku sendiri pun...tidak tahu lagi hala tuju aku
nak buat ape selepas ini...tiada apa yang pasti dijiwa ini
tapi yang pasti...aku da dapat hadiah graduation dari baba
actually aku dapat hadiah ni dari bulan November tahun lepas lagi...
dan aku akan menikmatinya pada 23 Mei until 29 Jun ini..
im going to london with my adik
to visit kak nor, abg toher, iffah, ateef and widad
to tell the truth..im excited...yes i am
but still nak cakap dekat sini....insyaAllah kalau tiada aral melintang
semua benda akan berjalan mengikut perancangan
xboleh excited terlebih sebab aku pegi dengan adik berdua sahaja
jadi...walaupun adik tue da besar...tapi aku sebagai kakak...akan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap keselamatan dia...smpai la kami betul2 tiba di stansted airport...bila da nampak muka kak nor dekat arrival hall tue...baru leh senyum lebar-lebar

BABA terima kasih...sebab bagi hadiah yang sangat bernilai untuk kakak dengan adik... tuhan sahaja tahu betapa kakak rindukan anak-anak kak nor...dan one more thing MAMA terima kasih sebab bagi kakak duit belanja untuk kesana...
semoga baba ng mama berbahagia tinggal berdua je dalam mase sebulan lebih ni....semoga tuhan lindungi mereka selalu spnjang ketiadaan aku..
lame aku jadi anak tunggal...hampir 6 bulan duk umah...xkuar g mana-mana...ini yang aku emo sangat ni...pagi-pagi da dengar mama jerit dari bawah suh aku bangun..keluar dengan mama ng baba pegi sana sini...aku jadi driver tetap dy orang...jadi pengurus rumah...mama ng baba perlukan apa-apa...aku yang kena penuhkan hajat mereka...bila aku tiada ni...harap mereka x rindukan aku...huhuhu...walaupun lately ni aku yang da selalu sebak

******************************

rm1000 = 200 pound sterling
grrrr...mahal gle duit pound

bila keje sekolah da habis...ketas-ketas exam budak2 ni pun aku da siap tanda semua
skang ni fokus tertumpu sepenuhnya pada preparation nak ke UK
starting daripada semalam...
da beli da sket-sket barang aku
tapi yang paling banyak yang nak kena beli ialah barang kak nor
mak aii panjang meleret kak nor punya order
setakat ni...sket-sket da beli....tapi yang pasti minggu ni kena pulun habiskan semua
here is kak nor's list

 assalamualaikum;
berikut disenaraikan barang2 yang musti dibawa ke mari:

buku abang toher 2 buah:
1.Rules of High Court 1980
2.Subordinate Court Rules 1980
boleh dibeli di PSI@kedai buku Ibzanis;estimate price;RM80-90 (2 buah)
3.Sticker keyboard Jawi  
done!

4.cili kering 1kilo (straight punya bkn curly) done!
5.rempah nasi dagang 1/2 kilo
6.udang kering (fresh punya) 200 gram
7.ikan kering (gelama) 1/2 kilo
8.ikan bilis hok paling besar 300-500gram
*x nampak sgt mcm ikan bilis
9.budu 2 botol kecik
10.bawang goreng ready made 3-4 plastik
11.sirap tamin cap rose 2 botol
12.maggi chicken stock done!
dalam botol 2
13.maggi ikan bilis stock
dalam botol 2  done!

14.lengkuas
15.daun pandan
16.serai
17.petai@jering (kalau ada)..jgn mare
14-17:bubuhlaa serba sikit

benda alah ni boleh petik belakang umah je...
18.baju raya abg toher,ateef n widad

sekian saja.terima kaseh
nanti bila dah bank in duit..kak nor text ke hset kakak!

oopss..se lagi:serbuk asam boi hok makan dgn jambu tu..belilah se supek! done!

 eh semalam macam da beli banyak...tapi satu barang shj yang selesai...hahahaha...oke jadi hari ni memang kena pulun membeli belah biar banyak-banyak sket...heeee~
yang pastinya...budu tue aku kena la balut kasik tebal punya...kalau pecah tue maunya menempah maut dipersimpangan udara...hahaha
kak nor, i bought iffah punya tudung dua helai semalam...maybe u forgot to include it into the list...=)

dan kepada sesiapa yang nak order apa-apa tue jangan segan-segan eh...bagi duit je..terus barang jalan...hahahaha

sekian
=)