Tuesday, October 18, 2011

work gain money, money gain hardwork

Bismillahh...lets go

30 minit lagi menuju lunch hour
aku xlarat da nak mereview segala macam jurnal..buku...artikel
semua ni mampu buat aku termuntah..sambil menaip
susahnye keje..baru aku tau...nak dapat 1 sen tue susah
kalau time sebelum ni...kalau nampak 1 sen mase tgh menyapu..selambe je aku sapu...buat2 xnmpak...
tergolek duit tue masuk dlm longkang
motif aku sapu mcm tue je bukan ape..sebab aku x larat nak membongkok-bongkok mengutip
dalam hati rasa bersalah...tapi malas nak pikir
tapi sekarang memang aku terpikir-pikir la
sebab mencarik rezeki itu bukan mudah
kesian mak ayah aku...dapat anak x pandai menghargai macam aku
kalau esok-esok aku tau anak aku buat macam tue...aku lempang laju-laju...ntah ikut perangai sape ntah buang duit! (serius, xmain-main)
 kalau diikutkan...ini bukan kali pertama aku bekerja...dulu time belajar pun..da pandai buat part time jd RA ... tapi skang bila da kena keje full time...ofis hour pulak tu....seksa tau x?
sebab kalau ikutkan sepenuh mase tue...aku harus review jurnal dan buku
lepas tue menulis...lepas tue review lagi...pas tue menulis
dari start  jam 8pagi sampai la 5 petang..otak harus digunakan sepenuhnya untuk berfikir
dulu aku buat keje pun...sambil golek-golek atas katil je...skang...duk tercongok atas kerusi..menghadap laptop...tekunnye aku
da la sorang-sorang...xde colleague lagi setakat ni...cume bunyinye nnti kawan sy si Lyn tue dpt jadi RA jugak...tapi start bulan 11 ni... so, maybe dalam bulan 11 nnti...sy ada kawan la utk berkongsi rasa pening menjadi pengkaji...huhuhuhu
nanti kite lumba sape muntah dulu eh lyn...hahaha
bila kita harus membantu dalam menyiapkan research ni
buat masa sekarang aku harus carik maklumat untuk menyiapkan bab 1 dan 2...  bab ni la yang paling banyak kena membaca dan review...and bila da siap satu chapter...tunjuk dekat big boss..kalau di approve..approve la...kalau x kena carik yang lain..
da macam ala-ala buat master da... thats y my bro cakap...kerja ni bgus utk aku..kalau aku nak sambung stadi nanti...sebab aku belajar buat semua dari A-Z.... dan seriously cakap...dari mula-mula aku masuk keje ari tue...otak aku betul-betul zero...skang ni baru nampak...ia bukan kerja mudah babe....sakit kepale...adalah penyakit biasa..untuk menghilangkannya kena minum air masak bergelen-gelen...mata pulak rasa macam makin rabun....untuk menghilangkannya kena pegi lelapkan mata kejap kat surau..huhuhu
bila da macam ni..impian aku utk sambung belaja...banyak kena pkir balik maa..... bukan setakat sedap main mulut je cakap nak sambung belajar...kalau belom cukup bersedia dari segala segi...baik berundur la sebelum terpaksa berhenti setengah jalan...
skang aku pkirkan....seronoknye jadi cikgu...gaji besar...besar ke?..bolehlah...balik keje awal...petang ade mase nak uruskan rumah...kalau aku nak buat bisnes pun boleh...no the hal...sebab mase sebelah petang tue ade...maybe that time impian aku nak bukak butik boleh tercapai..dan dalam mase yang sama..boleh kawen awal..sebab da keje...heee....
jadi kesimpulannya
im in between
itulah tujuan aku menulis hari ni...aku rase tersepit pulak dengan apa yang aku nak skang ni...
hmmmm..ntahla..lalui je la dulu apa yang ade skang...nanti kalau peluang tue betul2 kena pkir...kite istikharah banyak2 kali...biar jalan yang Allah da tetapkan untuk kita tue betul-betul nampak....buat mase skang baik ucap gudluck dulu untuk geng ISMP yang sedang memperjuangkan isu posting kite orang kat TV3 hari ni..jadi siap-siap tengok berita je la..mulai malam ni...semoga urusan posting yang dibekukan oleh kerajaan ini akan dicairkan oleh Allah...insyaAllah....
hidup ISMP!!
ini adalah satu tanda sokongan aku pada korang semua walaupun aku x follow korang ke Putrajaya atau TV3...
insyaAllah..rezeki itu ditangan Allah...bukan ditangan manusia...jadi kalau kite da direzekikan untuk dipostingkan awal tahun depan...makanya posting la kite..kalau x..sambil-sambil tggu tue kita buat perkara bermanfaat...seperti sambung belajar ke...buat bisnes dulu ke ape...yang nak kawen dulu pun..ape salahnya..kawen je la dulu..nanti nak isi borang posting senang...xyah duk jauh-jauh dengan pasangan...hehehehe


* apa-apa jalan pekerjaan pun yang kita pilih...kalau kite nak jadi yang terbaik...kita memang harus bekerja kuat...i wish i could be the best...first of all to complete this research..aminnn*


GAMBATE KUDASAI!