Wednesday, October 5, 2011

hari baru


assalam....
hye semua..... 
sejuknye udara pagi....segar je rase....dengar pulak kicauan burung..rase nak suasana ni kekal seperti ini selama-lamanya...
tiada rasa panas...rase ribut atau sebagainya...BAHAGIA!
today my last day duk umah sebagai penanam pokok anggur....lame berehat...
esok akan mula bekerja...
akhirnya...aku kena ucap selamat tinggal gak kat baba ng mama
walaupun dulu...hati asyik memberontak sebab nak keje...
skang da benar-benar kena kerja ni...hati rase sedih pulak
MANUSIA
dalam sedih-sedih ni...kena la pujuk hati...untuk pupuk semangat kemanusiaan
eh..lupa pulak nak bgtau
aku keje RA..(research assistant) kat UPSI...
xtau lagi sebenarnya apakah yang akan dikaji utk research kali ni
tapi insyaAllah la...pengalaman da 2 x kali jadi RA sebelum ni...harap-harap membantu aku..
"mama..baba...kakak janji akan balik sekerap yang boleh"

**********
satu perkara yang aku suka bila da nak start keje ni...sebab nya aku boleh pegi KL...
hahaha..jakun mcm budak tadika...suka sgt ye nak g KL...
yeee...aku suka...sebab...Ya Allah...lidah aku ni asyik carik KIM CHI je..
mau je aku buat sendiri...tapi dia punya ingredient tu memang xleh tolong la...xde kat sini...
puas da aku meround satu bandar
ape tue namenya..korean chili paste la..ape la..
memang xdpt la...tapi disebabkan terlalu kempunan sgt...hinggalah ke saat aku menulis ni
hehehe...da 2 hari da baba makan makanan korea air tangan aku kat umah ni
hahahaha...rasenya? boleh la...

spicy fish soup

korean bean sprout soup

SLURPPP!!!!
pegi KL nnti..nak memborong bahan mentah kat Cold Storage banyak2..pastu nak buat stok kat umah..nak try gak carik korean chili paste,  dry seaweed (langsung xjupe kat ganu ni) n also soya bean paste (kat terengganu ni ada taucu je..hahaha)...
bulan lepas saya sempat melantak di sebuah garden yang memang heaven
sebagai peminat makanan Korea yang agak tegar
memang patut dtg all the way to One Utama..just to try this
selalunya...di Food Court Mid Valley n KLCC da memadai
sebab kat situ semua makanan ade...Jepun, Korea, Vietnam..SEMUA ADE LA
tinggal nak order je

Seoul Garden One Utama...heavenly heaven

(tapi dtg sini kau jangan bawak gaya korea kau tue pakai baju berlapis-lapis..seolah-olah kita sedang menghayati musim sejuk..JANGAN!! sebab kat restoran ni udara dia panas...sebab orang duk gril sana sini..jadi...keluar restoren cnfirm bau asap! prepare minyak wangi sebotol eh..sebab lepas tue mesti nak jalan-jalan lagi..hehe)
makan kat sini hampir memburaikan perutku...and price pun oke la..lebih kurang rm30** seorang... Konsepnya bufet...yang mana kamu boleh lantak ape sahaja...daripada perapan daging, ayam, seafood, all type of kim chi, ramen, salad bar, ice cream...fruits hingga la ke ABC...ade tersedia...
cuma bawak perut kosong ye bila ke sini...
meleleh saliva bila ckp pasal ni...HAHAHAHA

*****
sementara hari masih pagi....kena prepare bagasi..sebab malam ni da nak bertolak...banyak jugak keperluan perlu dibawa...." akan ku rindu saat cek gula dalam darah baba ng mama hampir setiap pagi...masing-masing curious nak tau result siapa yang lebih rendah...pas tue gelak-gelak...mama biasanya akan tarik muncung sebab dia selalu dapat result lagi tinggi pada baba..they are very competitive yo..xmau kalah..hahaha."
kalau mase muda dulu...mungkin curious nak tau pasal kenaikan gaji ke..kenaikan pangkat ke...bila da smpai ke usia emas ni...nak tau berape rate gula dalam darah pula...kelakar kan?... Betapalah mase itu berputar...dan manusia hanya ikut flow yang telah ditetapkan oleh yang Maha Esa...jadi just go with the flow...no worries!