Sunday, June 17, 2012

lama masa berlalu


Hye sayang semua.....wahhhh...da berages aku x mentulis apa-apa disini....bukan tiada masa...bukan tiada story...tapi lebih kepada berlakunya kerunduman mood untuk menyusun ayat....lagipun...dulu kalau di rumah... aku kurang suka duk terperap di atas...main laptop je...lagi best duk kat bawah...berpeluk celah ketiak mama..oooohhh MAMA....i cant count...how much i miss u now... sobbiessss.


                                   *****************HOMESICK******************

DA!!...Pergi...pergi!!!! semua perasaan sayu... syuh..syuh...da memang aku jenis yang bangun awal... kalau da lepas subuh... x cuba da nak peram gajah... mata macam da bersinar kalah minum innershine... jadi bila da duk sorang dengan pagi-pagi yang sunyi bertemankan bunyi burung je ni...memang aku teringatkan umah!! Aku kate pergi.....syuhhhhhhh....


Mase berlalu...da banyak perkara terjadi kepada aku...dari jadi business woman dan ada design sendiri (kinakira design)... kepada jadi Tunangan orang...hingga la sekarang da posting ke JB ni... semuanya aku xsempat nak share kat  sini... Part mase business mmg i bz x ingat dunia... maklum la semua keje buat sendiri...dari cari material... ke pemotongan kain..jahit....klem hingga la ke proses penghantaran ke customer...semua aku buat sendiri...dan kadang-kadang aku jugak la yang jadi modelnya... sebab tue gambar sket..sebab aku malas....dan aku rase aku terlalu capek. Setakat ni... dalam mase 3 hari aku pernah buat rekod siapkan 50 helai tudung. Dan bila dikira-kira semula..dalam tempoh aku bznz lebih dari 4 bulan tu...aku da siapkan hampir 250helai tudung.... aku sendiri pun xpercaya.... aku mampu buat sorang-sorang sebanyak itu... dan korang kira la sendiri dalam 4 bulan tue berapa groos profit yang aku dapat (250 x rm35= )!! huhu... berniaga memang kaya... itu je aku boleh cakap. Tapi jiwa haruss kental bebb...bersengkang mata menyiapkan jahitan dan sabar melayan kerenah customer yang pelbagai..itu perkara biasa.
Maklumla perniagaan custom made...macam-macam la kerenah orang yang aku harus lalui.


i will expand this "kinakira design"...berhenti dulu untuk seketika...because i need some time and space to adapt this new environment


colourful tudung...lagi warna warni lagi semangat tuk aku potong n jahit.


model wearing Arwa KKD twist =)

Mama memang banyak bagi aku support dari segi moral dan juga modal dalam menjalankan bisnes ni... lagi banyak tempahan aku dapat...lagi lebar senyum dia... dia bukan nak komisen pun dari aku... tapi dia nak tengok aku senyum..dan x merungut BOSAN pada dia lagi. Maklum la..aku start jadi penganggur secara rasminya bermula dari Januari this year... itu pun gara-gara aku cnfident posting Januari...jadi aku x sambung la kontrak RA dengan UPSI..last-last sekali MEI baru aku posting.. tapi xpe...tuhan Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk aku... kan da berpengalaman bukak bznz sendiri skang...kalau letak dalam CV cnfiden sket...xde la orang cakap...aku ni pandai belajar je....huhu

                    ******** Part 1 finished...part 2 will be continue********



nanti kita citer pasal pelamin yang gojes ni k ('',)

love,
kinakira