Monday, August 1, 2011

oh, hari graduasiku


salam...
yeay..yeay...(sambil lompat tingi-tinggi)..saya da grad!!!!!!
rase macam x percaya
4 tahun berada di UPSI...sekarang selesai da segala-segalanya....
baru terasa...cepatnye mase berlalu...
kalau dulu...hatiku selalu ngomel "cepat la habis belajar...nak balik...xbest duk sini....stress...masalah macam-macam...sakit pulak bersilih ganti"
sekarang...da boleh tersenyum....
segala yang dialami selama 4 tahun...belajar macam nak mati tue
BERBALOI
itulah juga jawapanku pada wartawan sebaik sahaja dia bertanya
"apa perasaan saudari...berjaya merangkul Pingat Emas Naib Canselor"
Berbaloi!!!....itulah perkataan yang terlintas difikiranku...x terbayang da perkataan lain
tambah-tambah kedua ibubapaku berada disisi ketika itu...
lagi rasa macam berbaloi-baloi
akan ku ingat sampai bila-bila
bila wartawan tnye babaku..."apakah harapan encik pada anak yang dikasihi..." 
baba saya jawab " saya harap anak saya dapat memberi sumbangan kepada masyarakat dan agama"...
rasa macam nak menangis bila dengar baba cakap macam tu..yela...kalau xde orang tanya...masakan pulak saya akan tahu...ape harapan baba pada saya...sebab kalau saya tanya pun...baba dan mama biasanya akan bagi senyuman sebagai jawapan..hehe

sebenarnya...malas saya nak sisipkan apa yang saya lalui untuk dapat apa yang dimiliki pada hari ni
..sebab bila saya mula bukak cerita pasal ni..pasti payah na berhenti...dan ia akan jadi setebal buku...huhuhu...sesungguhnya hanya Allah dan keluarga serta rakan terdekat sahaja yang mengetahui
pahit manisku sepanjang bergelar siswi
No pain No gain
satu perkara....terima kasih dugaan kerana ajar aku jadi tabah!
terima kasih dan syukur ke hadrat ilahi..kerana dia memakbulkan satu persatu doaku
masih ingat semester keduaku di UPSI..dalam satu kem motivasi
ade seorang senior bagi speech..beliau cuba menanamkan semangat dalam diri junior-junior (me and the gang la tue)
supaya aim untuk dapat pingat emas
bila dia selesai sahaja berucap..tangan saya cepat je mengangkat untuk bertanya
saya tanya " apa qualification untuk dapat pingat emas?
then beliau jawab la soalan saya.".bla..bla...bla"
mulai dari hari itu...saya tanam sungguh-sungguh apa yang senior tue cakap...
saya berazam..saya bertekad dan saya berusaha ke arah matlamat saya
apa yang penting..semangat dan keinginan harus kuat
study smart not study hard
plan your work and work your plan
then, mann jadda waa jadda
alhamdulillah..saya dapat..(sebenarnya..aku harus berterima kasih kepada abg senior tue..tapi da x jupe da dia)

APA-APA PUN...bila kita da dapat apa yang kita impikan...bukan bermaksud...kita da menang dan akan berjaya selama-lamenya...TIDAK!....hal tue bersifat sementara sahaja...dan bila kita da masuk fasa baru...kita harus bermula semula dari 0....
semoga saya berjaya mencorak masa depan yang boleh memberi sumbangan pada anak bangsa..aminn.


mereka kekuatanku....

 terima kasih kak wa..kerana sudi jaga orang yang suka nangis macam kakak ni...hehehe

witwit

inspirasi hidupku...

 S.A.H.A.B.A.T...
kawan ketawa sampai bergegar kereta...kawan menangis sampai basah bahu...
kawan sesama study, buat esemen dan jupe lecturer
kawan yang layan je aku nak apa-apa pun
dia sahabatku dunia dan akhirat, Noorhamizah Bt Habali


 geng AT08....jerit kuat-kuat..."kami da grad!!!!!!!"
i will miss all of my friends
semoga semuanya berjaya menjadi orang yang berguna pada masa hadapan

 cecece.....its me...bersama segulung ijazah (bergulung ke ijazah aku?) dan kuntuman bunga yang kurang meriah pada hari kedua...haha...da xde orang nak bagi da...haha


 my famili

 kejayaan kak gee..menjadi pendorong untuk aku teruskan!

 abang yang sanggup datang dari jauh...dan walaupun sangat bz..sempat juga meluangkan masa datang..terima kasih abe yed kerana ada di sini dan juga kerana gambar-gambar yang super mabelesss.

 cat and dog...yang sentiasa melekat bersama
pelik tapi benar
luv u dik!

 Pengumuman!...saya heart habis kat gambar ni....heeee~

 gambar ini juga~~~

US...love my family soooo much~
(baba tiada dalam kejadian sebab berada dalam umah sedang meranggos pulut durian)


HAPPY GRADUATION
~