Saturday, July 2, 2011

hye panas terik~


Salam...
Dua hari da berada di rumah
saya berada di Malaysia...tetapi menjalani rutin harian seperti di UK lagi..
tido lewat malam..kol 3-4 pagi baru mengantuk......bangun jam 1 tengahari
(tapi waktu subuh saya bangun tau..jangan cakap saya x solat pulak..kesian baba..pagi-pagi da hampir naik darah kejut saya solat subuh...heee~)
bila jetlag ni nak sembuh???...
saya pun xtahu..
harap-harap xlame...
sebab nak buat banyak jugak persiapan untuk konvokesyen 26 Julai nanti...
13-14 Julai ni da kena pegi UPSI balik...untuk urusan-urusan rasmi kat sane...
disebabkan 1 Julai baru smpai Malaysia
agak-agaknya memang da xde mase nak menempah baju...
jadi kemungkinan akan beli yang siap sahaja
baju kena prepare 2 helai...
sebab saya konvo dua kali...
insyaAllah....hihihi
mama cakap..."banyak nikmat tuhan bagi kat kakak...
jadi mane-mane dalam diri yang masih ade lompang tue...terutamanya bab-bab pakaian ni...
ubah-ubah la...."..
kakak cakap...."insyaAllah maa.....i will..."
sejak jadi anak dara sulung ni...maklum la kakak-kakak semua da kawen...
hidup saya asyik berkepit dengan mama je...
pergi mane-mane pun...selalu la saya temankan..
x terkecuali kalau bab-bab pegi kenduri
dalam jetlag-jetlag i ni pun...
petang tadi mama sempat jugak ajak pegi kenduri..
nak g umah Dato Wan Mutalib (if im not mistaken) katenya..
saya cakap..."maaa macam malas je nak pergi"
mama cakap.."mai la teman mama"...
oke..saya bangkit dari tido...dan bersiap
sampai kat umah pengantin...
lauk pauk punya la banyak....paling mewah kot kenduri yang penah saya pergi...
paling penting siap ada jala emas lagi
favorite tue...tapi xmakan pun..
maklum la..i baru bangun tido tyme tue...kalau kat UK baru jam 8 pagi...waktu Malaysia jam 3 petang
jadi tengok makanan pun dengan pandangan sepi je la..
heavynya breakfast...dalam hatiku berkata...
hahahahaha...(ade gak yang kena lempang nanti...kau ingat kau kat mane skang??..)
but, serius...selera makan sy menurun secara mendadak...kalau dulu sebelum balik..bukan main...list makanan yang perlu dimakan...panjang giler...skang serius hilang cm tue je...sy rase semua sebab jetlag!!huh..
oke, sambung cter kenduri tadi ye...
lepas siap-siap tengok mama makan...
masuk la kat dalam umah nak tengok pengantin...
OHHH NO!!!!!!....
gosip-gosip sebelum ini adalah benar semata-mata
nak tau siapa pengantin lelaki??
Wan Kamarudin b Wan Ibrahim
huhuhuhu...(ala....wan kamarudin...apa kejadahnye tue la!!!! pengacara edisi siasat....handsome nak mam..opssss...)
mama, x sia-sia kakak teman mama pergi kenduri...lain kali buat suprise macam ni lagi ye...=))


pssst : bini dia cun melecun...come lote la bak kate org terengganu....